STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei

STEM projekts
Projekta nosaukums un Nr. ESF Plus projekts "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001
Projekta mērķis Nodrošināt bērniem un jauniešiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.
Projekta apraksts Projekts ir vērsts uz bērnu un jauniešu izglītības kvalitātes uzlabošanu, integrējot STEM un pilsoniskās līdzdalības aktivitātes mācību procesā. Norises STEM jomā: matemātika, dabaszinātnes (fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija), tehnoloģijas (datorika, inženierzinības, dizains un tehnoloģijas) + pilsoniskā līdzdalība.
  • norises tiek plānotas un organizētas visiem izglītojamiem visās izglītības iestādēs – pirmsskolas (5–6 gadi) un vispārējās izglītības iestādēs (1.–12. klase);
  • norises tiek izvēlētas no Aģentūras sagatavotā norišu kataloga;
  • projekta laikā norises izglītojamiem tiek plānotas proporcijā: 75 % STEM jomā un 25 % pilsoniskajā līdzdalībā.
Kontaktpersona

Vārds, uzvārds; amats: Edīte Jirgensone, projekta atbildīgā persona
Tālr.: 29911489
e-pasts: edite.jirgensone@liepaja.edu.lv

Projekta īstenošanas ilgums 2025. gada 1. septembris – 2028. gada 31. maijs

Digitālais dizains un sublimācijas tehnika 9.klase

         5.novembrī digitālās ražošanas laboratorijā “FabLab Liepāja” projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietvaros norisinājās radoša un izzinoša norise “Digitālais dizains un sublimācijas tehnika”, kurā piedalījās 9.a un 9.b klašu skolēni.

         Praktiskajā darbnīcā izglītojamie iepazinās ar sublimācijas tehnoloģijas darbības principiem – uzzināja, kā ar šo metodi iespējams apdrukāt dažādus priekšmetus, un vēroja vadītāja demonstrējumus ar interesantiem piemēriem no dizaina pasaules.

         Turpinājumā dalībnieki digitālajā platformā “Canva” izstrādāja savu oriģinālo, personalizēto krūzes dizainu, kuru pēc tam izdrukāja uz sublimācijas papīra un paši pārnesa uz krūzes, izmantojot profesionālo termopresi.

         Nodarbības noslēgumā katrs skolēns saņēma paša veidotu un apdrukātu krūzi – radošā darba un mācību procesa rezultātu. Šī pieredze sniedza iespēju attīstīt digitālās prasmes, radošumu un izpratni par dizaina tehnoloģiju pielietojumu nākotnes profesijās.

Pasākums bija aizraujošs, izglītojošs un iedvesmojošs pieredzes stāsts par to, kā digitālais dizains satiekas ar tehnoloģijām!

Norise tika īstenota ESF Plus projekta "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 ietvaros.


Digitālais dizains un vinilgriešana tekstilam 4.- 6.klase

28.oktobrī  6.a un 6.b klases izglītojamie apmeklēja Liepājas Izglītības pārvaldes Zinātnes un inovāciju izglītības centru, kur piedalījās izglītojoši attīstošā nodarbībā “Digitālais dizains un vinilgriešana tekstilam 4.- 6.klase”. Norises laikā papildināja zināšanas tehnoloģiju jomā, kur ar vinilgriešanas palīdzību tika pārnests uz auduma virsmas izveidotais dizains, radot katram savu personalizētu iepirkuma maisiņu. Skolēni radoši piegāja dizaina veidošanai, izmantojot dažādas grafiskās idejas, tekstus un simbolus. Praktiskajā daļā skolēni apguva vinilgriešanas un siltuma pārneses tehniku, demonstrējot precizitāti un pacietību. Uzdevums izdevās ļoti labi – skolēni apvienoja digitālās tehnoloģijas ar praktisku radošo darbību, radot lietderīgu un personalizētu produktu. Gala darbi bija vizuāli pievilcīgi un kvalitatīvi izstrādāti. 

 

Norise tika īstenota ESF Plus projekta "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 ietvaros.

Nodarbība tika īstenota ESF Plus projekta "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 ietvaros.


Pirmās palīdzības piedzīvojums

7.oktobrī  projekta "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei”   ietvaros mūs apciemoja Pirmās palīdzības vienība ar nodarbību "Pirmās palīdzības piedzīvojums".  Norises mērķis bija  iepazīstināt skolēnus ar pamatzināšanām par pirmo palīdzību un rīcību dažādās krīzes situācijās, veicinot bērnu drošības apziņu un spēju rīkoties atbildīgi. Papildinot pilsoniskās līdzdalības caurviju prasmes, izglītojamie piedalījās  ar mācīšanos saistītu lēmumu pieņemšanā, veica uzticētos pienākumus, saskatīja, ka rīcībai ir sekas, un  uzņēmās atbildību par savu darbu. Skolēni ar interesi vēroja uzskatāmā veidā uz rotaļu lāča parādītu pirmās palīdzības sniegšanu.   Nodarbības laikā skolēni apguva, kā atpazīt ārkārtas situācijas, piemēram, apdegumus, asiņošanu, bezsamaņu, kā pareizi izsaukt palīdzību (zvans uz 112) un sniegt vienkāršu pirmo palīdzību, piemēram, apsēju uzlikšanu vai elpošanas nodrošināšanu. Varēja praktiski līdzdarboties, uzdot jautājumus. Katrs skolēns veidoja savu zīmējumu. Noslēguma daļā pastāstīja par dzirdēto, redzēto, zīmēto, tādējādi parādot savas iegūtās zināšanas.

Nodarbība tika īstenota ESF Plus projekta "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 ietvaros.