Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi
Liepājas Līvupes pamatskolā – attīstības centrā no 16. līdz 25.augustam norisinājās profesionālās kompetences pilnveides kursi vispārizglītojošo skolu pedagogiem “Izglītības procesa īstenošana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām” un pirmsskolas izglītības pedagogiem “Pirmsskolas vecuma bērnu ar speciālām vajadzībām intelektuālās, emocionālās un sociālās attīstības veicināšana”, kurus finansēja Izglītības un zinātnes ministrija. Kursus kopumā apmeklēja 140 pedagogi no dažādām izglītības iestādēm.
Programmas “Izglītības procesa īstenošana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām” mērķis bija pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci darbā ar bērniem, kuriem ir speciālas vajadzības, veiksmīgai iekļaujošās izglītības realizēšanai. Kursu norises laikā pedagogi papildināja savas zināšanas par diferenciācijas un individualizācijas nozīmi darbā ar bērniem, kuriem ir speciālās vajadzības iekļaujošas vides kontekstā, par pedagoģiski psiholoģiskās atbalsta sistēmas nodrošinājumu un funkcijām. Pedagogi kopīgi diskutēja par individuālās izglītības programmas apguves plāna izstrādi un izvērtēšanu. Norisinājās pedagogu aktīva līdzdarbošanās, iepazīstot IT izmantošanu mācību procesā, veidojot individuālus un diferencētus uzdevumus. Kursu noslēgumā psihologs A.Kāle aktualizēja jautājumus par izglītojamo uzvedības problēmu novēršanu un mazināšanu, pedagogiem bija iespēja iesaistīties savstarpējās diskusijās.
Programmas “Pirmsskolas vecuma bērnu ar speciālām vajadzībām intelektuālās, emocionālās un sociālās attīstības veicināšana” norises laikā pedagogi pilnveidoja savas zināšanas par bērnu ar speciālām vajadzībām psihoemocionālo veselību, saņēma ieteikumus agrīno attīstības traucējumu noteikšanā. Kopīgi tika iepazīti pedagoģiskā darba paņēmieni izziņas procesu veicināšanai bērniem ar speciālām vajadzībām kompetenču pieejas aspektā. Kursu dalībnieki iepazinās ar Montessori pedagoģijas paņēmienu izmantošanu darbā ar bērniem, kuriem ir speciālās vajadzības. Kursu noslēgumā psihologs S.Štāle aktualizēja jautājumus par pirmsskolas vecuma bērnu ar speciālām vajadzībām sociāli emocionālo audzināšanu, akcentēja pedagoģiski psiholoģiskās metodes sociāli emocionālās attīstības sekmēšanai.

