Piejūras brīvdabas muzejs Ventspilī
Latvijas Skolas somas ietvaros, 07. maijā 7.a klase, 16. maijā 7.b un 8.b. klases un 24. maijā 8.aklase, apmeklēja Piejūras brīvdabas muzeju Ventspilī.
7. a klase - Brīvdabas muzejā iepazīstinās ar Kurzemes piekrastes iedzīvotāju ikdienu un latviešu, lībiešu zemnieku un zvejnieku dzīvi. Apskatījām lauku sētām raksturīgās celtnes, tai skaitā vējdzirnavas no Užavas pagasta, dūmnamus, kūpinātavas un tīklu būdas ar sadzīvē raksturīgiem eksponātiem. Interesanta bija orientēšanās un objektu meklēšana teritorijā.
Iegūtās zināšanas izmantojām gandrīz visās mācību stundās, jo informācija ļoti visaptveroša.
Piem., latviešu valodā - daudzu svešvārdu skaidrojums un rakstība, matemātikā - skaitļu pielietošana ikdienā, dabas zinībās – lidojums pasaulē, dabā, koku augšana un daudz citu iespēju pielietojums stundās.
Visiem ĻOTI patika šis piedzīvojums. Paldies par lielisko iespēju tur pabūt un smelties daudz jauna!
7.b un 8.b klases – Nodarbības laikā skolēni sadalās komandās un izzina Piejūras dabas parku, izmantojot muzeja karti un muzeja eksponātu sarakstu. Nodarbības vadītāja iepazīstināja arī ar ekspozīciju muzeja telpās, kur skolēni iepazina Latvijas dzīvniekus un iztēlojās, kāda agrāk bijusi latviešu zemnieku un zvejnieku dzīve.
Skolēni redzēto varēs izmantot vēstures, dabas zinību un literatūras stundās. Vieglāk spēs apgūt mācību vielu, jo spēs iztēloties seno laiku dzīvi.
“Sarkangalvīte”
Skolas somas ietvaros 21.05. 1. - 4.klases un 1.c – 9.c klases noskatījās un aktīvi piedalījās izrādē “Sarkangalvīte”.
Visi jau zina pasaku par Sarkangalvīti un vilku. Brāļu Grimmu pasaka apspēlēta dažādās versijās. Taču Liepājas Leļļu teātris izstāsta šoreiz šo pasaku savādāk - rotaļīgi un viegli. Sarkangalvīte mežā satiek gan vardi, gan žurku, gan vilku. Vilks nav ļauns, viņš ir tikai apvainojies, ka visi aizmirsuši viņa dzimšanas dienu. Arī vecmāmiņa tikai netīšām “apēdas”, par ko vilks ir patiešām nelaimīgs. Protams viss beidzas labi un nemaz nav bailīgi.
Pasaku stāstīšana un skatīšanās ir lielisks veids, kā skolēnus piesaistīt grāmatu lasīšanai. Tās māca tautas kultūru un tradīcijas, kā arī māca problēmrisināšanas prasmes.
Pasakas attīsta skolēnu emocionālās prasmes, skolēni iemācās, ka dzīvē var notikt bēdīgas, bīstamas, priecīgas, jautras un laimīgas lietas. Mācās līdzpārdzīvot pasaku varoņiem.
“Biki koncerts Biki somā”
Latvijas Skolas somas ietvaros, 26.martā, 1. - 4.a klase apmeklēja pasākumu “Biki koncerts Biki somā”.
Pirms pasākuma skolēni latviešu valodas stundās tika iepazīstināti ar to, kas ir Bikibuks, tika lasīti un klausīti dzejoļi, tādējādi attīstot izglītojamo tekstpratības prasmes. Tāpat tika aktivizēta atmiņa, iemācoties kādu no dzejoļiem no galvas. Vizuālās mākslas stundās attīstījām teksta analīzes iemaņas un iztēli, atainojot Bikibuka piedzīvojumus.
Gatavojoties koncertam krāsojām Bikibuka krāsojamās lapas, kuras tika nogādātas koncertzālē Lielais Dzintars, kopīgā izstādē.
“Mākslas un zinātnes krustpunkti”
Latvijas Skolas somas ietvaros, 8.03.2024., 7. - 9. klases un arodklases piedalījās izglītojošā nodarbībā “Mākslas un zinātnes krustpunkti”.
Radošuma nedēļas ietvaros, organizējot citādas mācību dienas, vecāko klašu audzinātāji nolēma izmantot piedāvājumu no programmas Latvijas skola soma. No plašā piedāvājuma klāsta, visatbilstošākais pasākums radošuma dienām šķita izglītojošā nodarbība “Mākslas un zinātnes krustpunkti”. Šajā nodarbībā skolēni uzzināja, kā mūsdienu zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes.
Noskaidrojot, ka par interaktīvās nodarbības pamatu ņemta Latvijas filma “Dvēseļu putenis”, skolā tika organizēta kopīga filmas skatīšanās skolas aktu zālē. Pirms filmas skatīšanās notika sagatavošanās darbi klasēs, skolotāji ar skolēniem apskatīja filmas “Dvēseļu putenis” treileri un izlasīja filmas aprakstu, lai skolēni būtu labi sagatavoti filmai. Pēc filmas noskatīšanās skolotāji skolēniem uzdeva jautājumus un veidoja diskusijas par filmā redzēto un dzirdēto.
Nodarbības vadītājs bija patiesi priecīgs uzzinot, ka esam nodarbībai gatavojušies un noskatījušies filmu “Dvēseļu putenis”, jo nodarbības laikā mums tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Uzzinājām, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošus šķidrumus, cik liels mākslīgo asniņu daudzums tika izmantots filmas tapšanas procesā, kā dažādi darbību veikšanai trenējas kaskadieri, cik daudz un dažādu profesiju pārstāvji iesaistās filmas tapšanā.
Skolēni atzina, ka nodarbība un gatavošanās tai, bija ļoti aizraujošs process. Ikdienā skatoties filmas, mēs neaizdomājamies, cik daudz cilvēku ir iesaistīti filmas tapšanas procesā un cik daudz profesiju pārstāvji ir nepieciešami, lai radītu šādu kopdarbu.